reklama

Praha bez turistov: -12 C, 7:45 nedeľa

Videli ste už Václavské námestie bez ľudí? ... a čo Karlov most? Viete, ako si užiť Prahu bez turistov?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

V nedeľu ráno ma rodinné povinnosti zaviali na pražskú autobusovú stanicu Florenc. Spolu z manželkou sme boli odprevadiť svokrovcov na autobus. Bola nedeľa a teplomer ukazoval -12 ˚̊C. Keď som ráno vstával nebol som príliš nadšený, moja predstava o nedeľnom ráne je úplne iná, ale hlavne začína okolo 11.00.

Už cestou na stanicu bolo jasné, že mesto ešte spí. Po mrazivej noci boli ulice ľudoprázdne. Slnko vstávalo a počasie (až na teplotu) bolo viac ako vydarené. Rozhodli sme sa preto prejsť sa v centre. Ak ste niekedy v Prahe boli, určite to poznáte: Václavské, Staromestské, Karlov most a späť.

V tom počasí a v takú rannú hodinu, to ale bola úplne iná Praha, úplne iné mesto, akoby sme sa ocitli v nejakom filme, keď sa hlavní hrdinovia ráno prebudia a okrem nich poslednú noc nikto iní neprežil.

Celé mesto bolo prázdne, mám na mysli ľudoprázdne. Žiadne davy ľudí, hluk a tlačenica. Bola nedeľa ráno a teplomer ukazoval 12 stupňov pod nulou.

A preto Vám všetkým odporúčam, navštíviť centrum Prahy skoro ráno, keď slnko vstáva a ostatní turisti ešte spia. Praha totiž už dávno nepatrí ľuďom, ktorí v nej bývajú.


Marián Mirilovič

Marián Mirilovič

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Slovák, ktorý sa narodil a žil pod Vysokými Tatrami v malom a predsa tak veľkom meste Svit. Zoznam autorových rubrík:  Česť práciSvet 2005Slováci v ČecháchIT a ľudiaKeď rozum zostane stáťNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu